Στο βίντεο παρουσιάζονται κινητικές δραστηριότητες για Αμεα βασισμένα στην βελτίωση των κινητικών προτύπων
Στατική ισορροπία - ασκήσεις
2. Οι μαθητές κινούνται στο χώρο. Με το σύνθημά μας πρέπει να πάρουν μια στάση ισορροπίας και να τη διατηρήσουν. Η ισορροπία γίνεται στατικά στο ένα πόδι , ενώ το άλλο πόδι μπορούν να το φέρουν σε όποια θέση θέλουν π.χ. μπροστά, πίσω, πλάι, λυγισμένο, τεντωμένο , παίρνοντας μια στάση "αγάλματος"
3. Με στήριξη σε κάποιο σημείο π.χ καρέκλα, τοίχος, λύγίζει ο μαθητής το ένα πόδι στο γόνατο και ισορροπεί στο άλλο
4. Προσπαθεί να κάνει την προηγούμενη άσκηση χωρίς όμως στήριξη , με τα χέρια στην έκταση στην αρχή και μετά στην ανάταση, και το ποδι ισορροπίας λυγισμένο στο γόνατο
5. Ισορροπεί στο ένα πόδι χωρίς στήριξη. Προσπαθεί να φέρει τη φτέρνα του αιωρούμενου ποδιού στο γόνατο του ποδιού στήριξης.
6. Ισορροπεί στο ένα πόδι και φέρνει το άλλο τεντωμένο μπροστά ( πρώτα με στήριξη και μετά χωρίς)
7. Ισορροπεί στο ένα πόδι. Ο κορμός γέρνει μπροστά και το αιωρούμενο πόδι τεντώνει προς τα πίσω. Τα χέρια βρίσκονται τεντωμένα σε έκταση και το κεφάλι μπροστά.
8. Στάση κουτσό, με τα χέρια ανοικτά και ισορροπούν μια μπάλα σε κάθε χέρι.
9.Ισορροπία στα δάκτυλα του ποδιού με χέρια στην μέση
Ισορροπία στις φτέρνες με χέρια στη μέση
Ισορροπία στο δεξί-αριστερό πόδι με χέρια σταυρωμένα στο στήθος
Τα προηγούμενα με κλειστά μάτια
Τα προηγούμενα με μεγαλύτερη χρονική διάρκεια ισορροπίας (περίπου 10'')
10. Ισορροπία στο ένα πόδι, ή φτέρνα του άλλου ποδιού ακουμπάει στο γλουτό με την βοήθεια του χεριού.
11. Ισορροπία σε συσπείρωση στις μύτες των ποδιών.
12. Ισορροπία σε ένα χέρι και ένα πόδι με διάφορες παραλλαγές
13. Τα παιδιά σε ζευγάρια κρατώντας τα χέρια , το ένα κάνει ισορροπία στο ένα πόδι και το άλλο μετράει ως το 10 δυνατά. Αλλάζουν θέσεις
14. Οι μαθητές σε ζευγάρια και αντιμέτωποι κάνουν ισορροπία ενώ ταυτόχρονα πρέπει να κάνουν 5 πάσες (υποδοχή-ρίψη) με μια μπάλα
15.Ισορροπία σε ένα πόδι και ταυτόχρονα πετούν μια μπάλα (χαμηλά )5 φορές και την ξαναπιάνουν με τα 2 χέρια, μετά με δεξί /αριστερό χέρι
Δυναμική ισορροπία - ασκήσεις
2. Τα χέρια σε έκταση , οι μαθητές κρατούν δύο μπάλες. Περπατούν , κάνουν στροφές, τρέχουν , κάνουν αλματάκια προσπαθώντας να μην χάσουν τις μπάλες από τα χέρια τους .
3. Περπάτημα πάνω σε δοκό ισορροπίας
4. Σκυταλοδρομία περπατώντας πάνω στη δοκό
5. Βάδισμα σε ευθεία γραμμή , με τις μύτες , με τις φτέρνες
6. Αλματάκι πάνω από σχοινί και διατήρηση της ισορροπίας κατά την προσγείωση
7.Αναπήδηση- κατακόρυφο άλμα και στην προσγείωση διατήρηση της ισορροπίας
8. Περπάτημα με τα 4 ( χερια, πόδια) πάνω σε σανίδα και αργότερα πάνω σε πάγκο
9. Στροφή στο έδαφος με τα 2 πόδια. Στροφή στο έδαφος με το 1 πόδι
10. Ζητάμε από τα παιδιά να περπατήσουν στις μύτες των ποδιών τους. Ξεκινούν με τα χέρια στην ανάταση . όταν χτυπήσουμε τα χέρια μας , τα κατεβάζουν στην έκταση. Με το δεύτερο χτύπημα τα ξαναφέρνουν στην ανάταση κ.τ.λ
11. Βάζουμε τα παιδιά να περπατήσουν σε μια δοκό ή σε ένα πάγκο ή σε ένα χαμηλό τοιχάκι- πεζούλι. Οταν φθάνουν στην άκρη, κάνουν μεταβολή και γυρίζουν πίσω
12. Τα παιδιά κάνουν κύκλο και κρατάνε χέρια. Ισορροπούν όλα στο ένα πόδι. Με το δικό μας σύνθημα προσπαθούν να πηδήξουν και να προσγειωθούν στο ίδιο πόδι
13.Σκυταλοδρομία με κουτσό.
14. Πλαινά βήματα στη δοκό, ενώ έχουν από ένα φασουλοσάκουλο στο κεφάλι
15. Περπάτημα στα δάκτυλα των ποδιών , κρατώντας μπαλόνια , ένα στο κάθε χέρι
16. Περπάτημα μέχρι το μέσο της δοκού , σταμάτημα , σκύβει ο μαθητής και παίρνει ένα αντικείμενο που έχουμε τοποθετήσει , συνεχίζει και στην επιστροφή το αφήνει εκεί που το βρήκε
17. Οι μαθητές σκορπισμένοι στο χώρο. Τρέξιμο επιτόπου ελεύθερο. Με το σφύριγμα στηρίζονται στο δεξί τους πόδι . Το ίδιο και με το αριστερό πόδι . Η ίδια άσκηση και με τα χέρια ψηλά
Λεπτή κινητικότητα- επιδεξιότητα ασκήσεις
2.Οι μαθητές έχουν ένα κουμπαρά στα χέρια τους και στην τσέπη τους 10 νομίσματα . Με το σύνθημα αρχίζουν να τρέχουν και ταυτόχρονα να βάζουν όλα τα κέρματα στον κουμπαρά.
3.Οι μαθητές κρατούν ένα μπαλάκι του τέννις στα χέρια τους. Είναι απέναντι από τοίχο. Πρέπει να ρίξουν το μπαλάκι σε ορισμένο σημείο που έχουμε σχεδιάσει στον τοίχο και έπειτα να το ξαναπιάσουν χωρίς να τους πέσει κάτω
4.Περιστροφή ενός αντικειμένου με τα δάκτυλα του δεξιού και του αριστερού χεριού
5. Ανασήκωμα ενός αντικειμένου στις φάλαγγες των δακτύλων και κατέβασμα στην παλάμη
6.Ισορροπία ενός αντικειμένου με τον αντίχειρα και τον δείκτη. Με τον αντίχειρα και το μικρό δάκτυλο, με τον αντίχειρα και το μεσαίο δάκτυλο, με τον δείκτη και το μικρό δάκτυλο
7. Σε στατική θέση, με τα χέρια στην πρόταση , στριφογυρίζουμε με τα δάκτυλα μια μπάλα. Προοδευτικά κάνουμε αυτή την κίνηση και περπατάμε συγχρόνως
8. Χαλαρό τρέξιμο σε ευθεία γραμμη. Στα δεξιά έχουμε ένα στεφάνι (αριστερά για τους αριστερόχειρες) που πρέπει να το κατευθύνουμε με την παλάμη και τα δάκτυλα. Προοδευτικά βάζουμε και στροφές στο τρέξιμο και το στεφάνι πρέπει να κινείται συνεχώς δίπλα στο σώμα.
9. Πετάμε ψηλά και ξαναπιάνουμε μια μπάλα .Προσπαθούμε να το πετάμε και να το ξαναπιάνουμε με την βοήθεια μόνο των δακτύλων.
10. Ένας βοηθός κυλά το στεφάνι προς μια κατεύθυνση , ώστε αυτό να κυλήσει μερικά μέτρα. Το παιδί θα πρέπει να περάσει τρέχοντας μέσα από το στεφάνι
11. Κόβουμε μερικά χαρτόνια στο σχήμα του παπουτσιού και τα τοποθετούμε σε σχήμα κύκλου. Βάζουμε το παιδί να τρέξει αργά, πατώντας πάνω στις πατούσες και χωρίς να ξεφύγει από αυτές.
12. Στατική ισορροπία με ενωμένα πόδια και τεντωμένα χέρια, ισορροπεί ο μαθητής στις μύτες των ποδιών για 10΄΄
13. Περπάτημα πάνω σε χαμηλομένη δοκό κρατώντας μια μπάλα ρυθμικής η οποία πρέπει να πηγαίνει από χέρι σε χέρι (δεξί-αριστερό)
14. Μαλακές μικρές μπάλες. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια έτσι ώστε τα μέλη του ζευγαριού να είναι περίπου στο ίδιο ύψος. έρχονται αντιμέτωπα στηρίζοντας την μπάλα στο μέτωπό τους και κινούνται στο χώρο.
15. "Μάζεψε τις κορδέλες" έχουμε δέσει κορδέλες στο φιλέ και πρέπει τα παιδιά να λύσουν όσες περισσότερες μπορούν.
16. Τα παιδιά παίρνουν ένα σχοινί και πρέπει να το περάσουν ανάμεσα από τις τρύπες του φιλέ να πάνε από την άλλη και να το βγάλουν πάλι, μετά δίνουν το σχοινί στον επόμενο.
17. πέρασμα νομισμάτων μέσα σε σχισμή κουμπαρά με χρονόμετρο. Πρώτα με το δεξί χέρι , έπειτα με το αριστερό.
18. πέρασμα χαντρών σε κλωστή
Κατεύθυνση - Προσανατολισμός ασκήσεις
2. Τοποθετούμε στεφάνια , τα παιδιά τρέχουν δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα, όπως τους ζητηθεί.
3. Τοποθετούμε 5 κώνους , και ζητάμε από τους μαθητές να τα περάσουν τρέχοντας με αλλαγή κατεύθυνσης (ζιγκ ζαγκ)
4. Τα παιδιά βρίσκονται διασκορπισμένα στο χώρο και σύμφωνα με τις υποδείξεις μετακινούνται εμπρός-πίσω, δεξιά-αριστερά. Ο ρυθμός μετακίνησης καθορίζεται από το ταμπουρίνο που έχει ο γυμναστής. Στην αρχή με αργό ρυθμό ενώ σιγά,σιγά ο ρυθμός αυξάνεται.
5. Τα παιδιά σε μια σειρά το ένα δίπλα στο άλλο , τρέχουν σε ευθεία γραμμή. Στο τέρμα σταματά , κανει μεταβολή και επιστρέφει στο σημείο αφετηρίας. Η ίδια ασκηση με χόπλα, πλάγια βήματα, πίσω βήματα, κουτσό κτλ
6. Ο μαθητής βρίσκεται μέσα σε ένα στεφάνι. Ζητάμε να κάνει πλάγιο αλματάκι πρός τα αριστερά ή προς τα δεξιά για να βγει από το στεφάνι .
7. Τοποθετούμε 2 στεφάνια του ίδιου χρώματος απέναντι από τα παιδιά . Τους δίνουμε φασουλοσάκουλα και ζητάμε από κάθε παιδι να τοποθετήσει το φασουλοσάκουλο στο δεξί ή στο αριστερό στεφάνι.
8. Δίνουμε στα παιδιά μια μπάλα. Ζητάμε από τα παιδιά να πετάξουν την μπάλα μπροστά, πίσω , αριστερά, δεξιά, πάνω, κάτω
9. Δένουμε ένα σκοινί σε δυο σημεία. Δίνουμε στα παιδιά μπάλα ή φασουλοσάκουλο . Ζητάμε να πετάξουν το φασουλοσάκουλο πρώτα πάνω και έπειτα κάτω από το σχοινί.
10. Δένουμε κορδέλες στα μάτια των παιδιών . Στο έδαφος έχουμε βάλει εμπόδια (στεφάνια, κορίνες, μπάλες). Με προφορικές οδηγίες κατευθύνουμε τα παιδιά εκεί που θέλουμε, έτσι ώστε να προσπεράσουν τα εμπόδια και να φτάσουν στον τερματισμό.
11. Δένουμε κορδέλες στα μάτια των παιδιών. Κρύβουμε ένα αντικείμενο. Ο μαθητής πρέπει να ψάξει να το βρεί, ακολουθώντας τις οδηγίες μας π.χ δεξιά, αριστερά, μπροστά 5 βήματα, πίσω 2 βήματα κ.λ.π
Ασκήσεις για Αισθητηριακή διάκριση, ακουστική σε συνδυασμό με κίνηση
2. Χτυπώντας το ταμπουρίνο σε διάφορους ρυθμούς (αργά, γρήγορα,ή και καθόλου) ζητάμε από τα παιδιά να τρέξουν αναλόγως (δηλ. αργά, γρήγορα ή και να σταματήσουν)
3. Με το χτύπημα του ταμπουρίνου τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν . Όταν αυτό σταματήσει αυτόματα σταματούν και τα παιδιά στην θέση που βρίσκονται ακριβώς , με αποτέλεσμα να είναι σαν αγαλματάκια.
4. Τα παιδιά είναι στην σειρά. Ο πρώτος λέει στο δεύτερο π.χ "κάνε το παπάκι". Ο δεύτερος εκτελεί και κατόπιν ζητάει από τον επόμενο να κάνει κάτι άλλο κ.ο.κ
5. Έχουμε καταγράψει ήχους διαφόρων ζώων (π.χ. γάτα, σκύλος, άλογο κ.λ.π) Ζητάμε από τους μαθητές όσο ακούγεται π.χ ο σκύλος , να παραστήσουν τον σκύλο κ.ο.κ
6. Τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο ακούγοντας παράλληλα μουσική. Με το σταμάτημα της μουσικής θα πρέπει να κάνουν μια άσκηση που θα έχουμε ορίσει από πριν, πηδηματάκια, κουτσό κλπ. Με το ξεκίνημα της μουσικής τρέχουν πάλι κ.ο.κ
7. Τα παιδιά εκτελούν ασκήσεις ανάλογα με διαφορετικά ηχητικά ερεθίσματα (2,3 ή 4 ανάλογα με το νοητικό επίπεδο) Έτσι π.χ ήχος σφυρίκτρας - κουτσό, ήχος από παλαμάκι - αναπήδηση, ήχος ταμπουρίνου - χόπλα
8. Βάδισμα και τρέξιμο σε σχήμα φιδιού και σαλιγκαριού . Και πιασμένα όλα μαζί
9. Χρησιμοποιούμε το ταμπουρίνο. Κάθε χτύπος αντιστοιχεί σε ένα βήμα. Μπορεί να γίνει η άσκηση σε κύκλο, σε τετράγωνο , μόνα τους ή πιασμένα όλα μαζί.
10. Κρύβουμε ένα παιδί σε ένα σημείο του χώρου. Τα άλλα παιδιά πρέπει να ψάξουν να το βρουν ακολουθώντας την κατεύθυνση από όπου προέρχεται η φωνή του.
11. "Μουσικές καρέκλες" Τοποθετούμε σε ένα σημείο καρέκλες σε κύκλο , μια λιγότερη από τα παιδιά που συμμετέχουν . Μόλις αρχίσει η μουσική τα παιδιά τρέχουν γύρω από τις καρέκλες. Μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά πρέπει να καθήσουν. Το παιδί που δεν πρόλαβε να καθήσει βγαίνει από το παιχνίδι. Βγάζουμε και άλλη καρέκλα και ξαναρχίζει η μουσική κ.ο.κ Κερδίζει όποιος καθήσει πρώτος στην καρέκλα που θα απομείνει τελευταία. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και με στεφάνια.
12. Δένουμε τα μάτια ενός παιδιού με ένα μαντήλι. Τα άλλα παιδιά τρέχουν στον χώρο κρατώντας από ένα καμπανάκι . Το παιδί που έχει δεμένα τα μάτια πρέπει να πιάσει κάποιο άλλο παιδί , ακολουθώντας τους ήχους.
13. Χρησιμοποιούμε το ταμπουρίνο. Τα παιδιά έχουν δεμένα τα μάτια τους και κρατούν από μια μπάλα του μπάσκετ. Σύμφωνα με το ρυθμό που δίνουμε κτυπούν τη μπάλα στο έδαφος και την ξαναπιάνουν. Ένας κτύπος του ταμπουρίνου αντιστοιχεί σε ένα κτύπημα της μπάλας στο έδαφος.
Ασκήσεις για αισθητηριακή - απτική διάκριση
1. Τοποθετούμε σε ένα μικρό χώρο διάφορα γυμναστικά όργανα όπως: μπάλες,
στεφάνια ρυθμικής, σακουλάκια με άμμο, σχοινάκια, κορίνες, πλαστικούς
δίσκους. Ζητούμε απο το παιδί να μας φέρει καθένα από αυτά τα
αντικείμενα με τη σειρά που θα του ζητήσουμε.
2. Τοποθετούμε στο χώρο μπάλες διαφόρων μεγεθών: μπάλες μπάσκετ, βόλλευ, ποδοσφαίρου, μεντισιν μπωλ, μπάλες ρυθμικής, μπαλάκια τέννις, μπαλάκια πινγκ - πονγκ. Ζητούμε από το παιδί να συγκεντρώσει τις μπάλες και να τις τοποθετήσει ανάλογα με το μέγεθος που έχουν , αρχίζοντας από την πιο μικρή στην μεγαλύτερη.
3. Ζητούμε από το παιδί να δείξει και να αγγίξει τη μύτη, τα μάτια , το στόμα, τους ώμους, τους αγκώνες, τα γόνατα, τους αστράγαλους , τα πέλματα. Στην συνέχεια ζητούμε απ το παιδί να σταθεί στο δεξί του πόδι, στο αριστερό του πόδι, να σηκώσει το δεξί του χέρι, το αριστερό του χέρι. (σωματογνωσία)
4. Ζητούμε από το παιδί να πιάσει με το δεξί χέρι το δεξί γόνατο, με το δεξί χέρι το αριστερό γόνατο και αντίστροφα. Στη συνέχεια, του ζητούμε να ακουμπήσει το δεξί του χέρι στο έδαφος, να βάλει το φασουλοσάκουλο στον αριστερό ώμο και τέλος με τα δυο χέρια να πιάσει πρώτα τον αριστερό και μετά τον δεξί ώμο. Έτσι, κάνοντας πιο περίπλοκη αυτή την άσκηση, βοηθούμε το παιδί να αναπτύξει την πλευρικότητα του σώματος.
5. Τοποθετούμε στο έδαφος μια μονωτική ταινία (κολλητική ταινία) έτσι ώστε, η ταινία αυτή να είναι σε ευθεία γραμμή και αφού βάλουμε το παιδί να την αγγίζει, του ζητάμε να κινηθεί με όποιον τρόπο θέλει σε ευθεία γραμμή. Δυσκολεύουμε την άσκηση τοποθετώντας την ταινία σε καμπύλη γραμμή. Βάζουμε το παιδί να την αγγίξει, του εξηγούμε ότι η ταινία είναι σε καμπύλη γραμμή και του ζητάμε να κινηθεί σε καμπύλη γραμμή αφού έχει την εικόνα αυτής.
2. Τοποθετούμε στο χώρο μπάλες διαφόρων μεγεθών: μπάλες μπάσκετ, βόλλευ, ποδοσφαίρου, μεντισιν μπωλ, μπάλες ρυθμικής, μπαλάκια τέννις, μπαλάκια πινγκ - πονγκ. Ζητούμε από το παιδί να συγκεντρώσει τις μπάλες και να τις τοποθετήσει ανάλογα με το μέγεθος που έχουν , αρχίζοντας από την πιο μικρή στην μεγαλύτερη.
3. Ζητούμε από το παιδί να δείξει και να αγγίξει τη μύτη, τα μάτια , το στόμα, τους ώμους, τους αγκώνες, τα γόνατα, τους αστράγαλους , τα πέλματα. Στην συνέχεια ζητούμε απ το παιδί να σταθεί στο δεξί του πόδι, στο αριστερό του πόδι, να σηκώσει το δεξί του χέρι, το αριστερό του χέρι. (σωματογνωσία)
4. Ζητούμε από το παιδί να πιάσει με το δεξί χέρι το δεξί γόνατο, με το δεξί χέρι το αριστερό γόνατο και αντίστροφα. Στη συνέχεια, του ζητούμε να ακουμπήσει το δεξί του χέρι στο έδαφος, να βάλει το φασουλοσάκουλο στον αριστερό ώμο και τέλος με τα δυο χέρια να πιάσει πρώτα τον αριστερό και μετά τον δεξί ώμο. Έτσι, κάνοντας πιο περίπλοκη αυτή την άσκηση, βοηθούμε το παιδί να αναπτύξει την πλευρικότητα του σώματος.
5. Τοποθετούμε στο έδαφος μια μονωτική ταινία (κολλητική ταινία) έτσι ώστε, η ταινία αυτή να είναι σε ευθεία γραμμή και αφού βάλουμε το παιδί να την αγγίζει, του ζητάμε να κινηθεί με όποιον τρόπο θέλει σε ευθεία γραμμή. Δυσκολεύουμε την άσκηση τοποθετώντας την ταινία σε καμπύλη γραμμή. Βάζουμε το παιδί να την αγγίξει, του εξηγούμε ότι η ταινία είναι σε καμπύλη γραμμή και του ζητάμε να κινηθεί σε καμπύλη γραμμή αφού έχει την εικόνα αυτής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου